När det är dags att flytta till en ny bostad finns en en del att göra och tänka på. Adressändring, flyttstädning, avtal och kontrakt är bara några av alla de saker som behöver hanteras. Väljer man att anlita oss som en flyttfirma kan man slippa en hel del av den planering som annars krävs för en smidig flytt, men när väl flyttlasset gått står man kvar med flyttstädningen.
Genom att anlita Stimish för er flyttstädning kan ni helt släppa tanken på besiktning och bortglömda ytor. Vår personal har stor erfarenhet av att städa såväl lägenheter som större hus. En komplett flyttstädning kan vara svår att utföra därför behövs extra hjälp och därför finns vi.
Vi på Stimish utför flyttstäd över hela Stockholm inklusive innerstaden (Södermalm, Östermalm, Vasastaden och Kungsholmen) samt i följande kommuner: Danderyd, Huddinge, Haninge, Järfälla, Lidingö, Nacka, Nykvarn, Nynäshamn, Salem, Sollentuna, Solna, Sundbyberg, Sigtuna, Södertälje, Tyresö, Täby, Upplands-Väsby, Vallentuna, Vaxholm, Värmdö och Österåker.
Vi kan flyttstädning, kontakta oss genom att klicka på boka nu och följa anvisningarna så tidigt som möjligt så att vi kan boka in den städtid som passar in bäst i er flyttplanering. I samband med bokningen kommer vi även överens om det praktiska kring överlämningen av din nyckel. Vi lämnar även garanti på vårt arbete.
Innan en flyttstädning utförs gör vi en grundlig inspektion. Detta för att dokumentera eventuella skador och slitage. Det är svårt att hitta skador på dörrkarmar, tapet och lister i ett möblerat rum. Att genomföra en inspektion är till stor nytta både för den som flyttar ut och för den som skall flytta in i fastigheten men även för oss som företag.
Våra flyttstädningar utförs alltid enligt Mäklarsamfundets rekommendationer. Det betyder att samtliga ytor invändigt ingår i städningen. Vi tar med det material som behövs för städningen och rengör allt ifrån köksskåp, ugn och kylskåp till golvbrunnar, fasta armaturer och de där svåråtkomliga ytorna bakom elementen. Fönsterputs ingår självklart. Behöver ni hjälp med att piffa upp trädgården inför en visning eller hjälp med att tömma garaget, vinden eller förrådet? Fråga oss så kan vi säkert hitta en kostnadseffektiv lösning på det med.
Du som kund får alltid en checklista för flyttstädning av oss som du skall gå igenom. Att gå igenom en checklista har dubbla funktioner. Å ena sidan ger det en snabb inblick i vad man kan förvänta sig av en flyttstädning. Samtidigt är det ett enkelt sätt att besiktiga sin nya bostad. Där står även lite tips om vad man bör tänka på som kund innan vi som städfirma kommer och ska utföra arbetet. Checklistan utgår från Mäklarsamfundets riktlinjer. I checklistan finns en del praktiska att tänka på saker.
Extra viktigt att veta!
Tänk på att kyl och frys ska vara avstängda och tömda före städningen. Det är väldigt viktigt att du berättar för oss ifall bostaden inte har städats på länge eller om det har förekommit rökning inomhus. Flyttstädningen kan i så fall helt eller delvis behöva klassas som sanering. Om vi på Stimish bedömer på plats ifall att uppdraget ska klassas som sanering har vi rätt att debitera extra för detta enligt gällande prislista. Givetvis kontaktar vi kund och upplyser om detta innan städningen fortgår.
Väggar och tak drar ofta åt sig såväl doft som fett. Att torka väggar och tak är någonting som alltid bör göras vid en flyttstädning.
När du anlitar Stimish för din flyttstädning garanterar vi att du blir nöjd med vårt jobb och att städningen av bostaden blir godkänd av hyresvärden eller den som ska flytta in efter dig. Genom att anlita oss slipper ni alltså helt och hållet ansvaret för flyttstädningen och kan fokusera på ert nya hem. Om du mot förmodan inte är nöjd med vårt arbete kommer vi självklart tillbaka och åtgärdar det som du inte är nöjd med. Vi försöker oftast åtgärda samma dag om möjligt senast dagen efter. Vårt enda krav är att du gör din reklamation senast 5 dagar efter utförd flyttstädning.
Alla våra produkter är Svanenmärkta. Det finns en uppsjö rengöringsmedel och tekniker att använda sig av vid en flyttstädning. De rengöringsmedel som används är därför noga utvalda för att vara skonsamma och effektiva.
Städtjänster åt privat personer är en hushållsnära tjänst och är därmed avdragsgill i enlighet med RUT-avdraget. RUT-avdraget ger er som kund möjlighet till att dra av 50% av den totala arbetskostnaden på upp till 75 000 kronor per år/per person.
Du behöver inte göra någonting, förutom att betala mindre. Vi sköter all administration hos Skatteverket och gör avdraget direkt i självaste fakturan.